En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Morgon tur med hundarna



Jag och tjejerna tog en morgon tur med hundarna. Idag fick Tira prova att dra i stället. Oh hjälp vad det gick, hon är nog den bästa draghunden vi har. Med Cora och henne kommer det att gå tokigt fort. Jag lär inte behöva sparka mycket


Två nöjda tjejer


Andhämtningspaus. Liva är inte alls lika road av att vara ut och springa. Men det är hon som behöver det mest. Hon har fått vila sen jakten slutade och bara varit ute på luftningsturer. Men nu börjar upp bygnaden inför älgjakten. Innan älg jakten är vi uppe i ca 3 mil i veckan uppdelat på 3-4 pass. Då vet jag att jag har en strak hund som inte kommer att skada sig pga av att hon är otränad. Men än är det långt dit vi tar det bara lungt nu i början med ca 3-6 km turer på spark eller skidor för att hon ska kunna komma i form i ett lungt tempo.  


Alva sparkade en bit själv sen åkte hon med oss. Sen tog hon sparken igen på vägen hem. Hon sprang vissa bitar för som hon sa " solen gör att det blir mycket spring i benen" Men ni ska inte tro att lilly hade en tanke på att springa. Sen pratade alva och jag om hur långt det var till Lycksele ( vi ska dit på dop i dag) och då började lilly tok grina. Till slut fick vi ur henne att hon inte ville åka spark till Lycksele. Stackarn klart att hon blev lessen om hon trodde det. Nä nu ska jag försöka manuvrera in barn och hundar in i bilen.


eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Men stackars lilly då !! Ja vem tusan vill åka spark till lycksele ???!?!?!?!? Ni pratar väl så otydligt !

2009-02-27 @ 21:48:27
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men herregud mänska, tänk på vad ni säger.

Stackars Lilly, klart att hon blev rädd om hon trodde att hon måste åka spark till Lycksele.

Jag blir ju rädd bara jag tror att jag måste åka spark. ;)

2009-02-28 @ 13:52:53
URL: http://toffersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0