En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Skulle inte ha klivit upp alls

Skulle verkligen inte ha klivit upp alls i går. Skulle ha förstått det redan när jag vaknade och Lilly hade kissat ner hela våran säng. Att jag sen visste att jag verkligen behövde städa hela huset kan ju få vilken dag som helst att bli en dålig dag. Och då säger jag inte att det behövdes städas bara för sakens skull utan det var riktigt skrotigt här hemma.

När städningen var undanstökad så belönade jag mig själv med en ridtur i det mycket fina vädret.Tänkte att Cora skulle få följa med på en sista tur innan vi skulle till sollefteå. Dumt tänkt av mig. Man ska aldrig säga att det är den sista eller för allt i världen tänka att det är den sista saken eller gången.

När vi hunnit genom nastan hela Kärrsjö ringer Daniel.

-skoter djäveln är paj kom och hämta mig
- Men jag sitter på hästen och har just tagit mig ut..
-Jamen rid fortare då, jag kan ju inte sitta här hela dagen
-jaja jag kommer så fort jag kan

Vänder hästen hemåt men tänker att hon är så pigg och vill bara springa så jag tar en backe i full fart innan jag skyndar mig hem.

(Nejnejnej inte skynda Margret det går bara åt helvete då)

Japp mycket riktigt gick det åt helvete. hunden hamnar under hästen när jag får stopp på ekipaget ser jag bara en blödande massa där det borde vara en tass.

fan fan

Locka med sig hunden till Märtas mamma där jag visste att Märta och Ulrik var och typiskt nog var även ett film team där. Men skit samma jag behöver hjälp nu.

In med hunden i bilen, upp på hästen igen, Fullfart hemåt tur man har en spring glad arab. Medans jag sitter på hästen i full fart försöker jag ringa vetrinären , hundskolan, daniel,vetrinären igen.

In i bilen, hem till studsviken, ringa samtidigt i alla telefoner för att få tag i nån vetrinär. Daniel kommer hem han har fått igång skoterskrället. Jag inser att han måste skjutsa Cora till vetrinären för jag börjar jobba kl 16. Just som han ska börja byta kläder ringer Karin. -Det är en ren som är på körd i remmarn den sprang till skogs. Kan ni åka dit.

Nej det går inte pappa kanske kan åka och kolla renen tänker jag.
Så jag ringer till pappa - Hallå vart är du? 
                                          - jag är Snart i Kittelfjäll.
                                          -Gah hej då

Om planering snabbt. Ringer till jobbet. Som tur är lyckas dom fixa till det så jag behöver inte vara där förän 18,30

Daniel iväg till skogs och jag i väg till övik.

När jag kommer fram blir det röntgen på en gång. Medans vi väntar på bilderna säger vetrinären - Hoppas att det inte är några frakturer för då måste du vidare till Strömsholm.

I margrets huvud: gah det är ju skit långt hur i hela friden ska jag hinna tillbaka till jobbet till 18,30. Och vart tusan ligger det. Jag behöver snus nu. Undra just om vi tänkte ut vem som skulle hämta barnen. konstigt det känns som om det är något jag glömt igen.

Vetrinären - nu hade du tur inget är brutet det blir bara operation.

I Margrets huvud: Tur för mig för jag hade aldrig hittat dit, Det var nog lasse som skulle hämta barnen, Gah jag har ju telefon möte i kväll med styrelsen i partiet. Hur kunde jag glömma det. Undra just om det finns nån som snusar här??

Så medans Cora blir inlagd passar jag på att äta och handla. När jag kommer tillbaka till vetrinär stationen har dom precis börjat med Cora.

Snabbt överslag. Jag kan inte vänta då hinner jag inte till jobbet. in i bilen igen mot tresjö, Daniel måste ner och hämta ut den skadade hunden. Jag kämpar med att hitta en dator för att få ut all info om telefonmötet.

Sitter i bilen och har möte samtidigt som jag kör mot jobbet. Får allt förklarat för mig på jobbet medans jag har telefon möte i andra handen.

I Margret huvud: Stackars människa som ska förklara för mig hon måste tro att jag är helt knäpp, vad tusan sa dom nu i telefonen, tur att jag köpte snus, Hoppas att nån hämtat barnen.

Så var det bara jobbet kvar det flöt på otroligt bra. Jag trivs verkligen där hoppas bara att jag får vara kvar efter mitt snurrande i går.

På väg hem ringer Märta och funderar om jag kan titta förbi hemma hos dom. Ulrik har blivit tvungen att åka och hjälpa till med en sjukhäst och hon sitter i stockholm. Jag åker dit och skickar hem den tillfälliga barnvakten och glider själv ner i deras mjuka soffa  och bara andas

Kom hem ca 23,30 efter en av dom sämre dagarna på länge.



Min stackars vovve





eller vad tror du?
Postat av: Lina







Hjälp vilken dag!

Måste ändå säga att du skrivit så att man inte kan låta bli att dra på smilbanden emellanåt. Just det här om dina tankar under hela tiden ; )



Men verkligen usch vilken jäkla skitdag alltså!

2009-02-11 @ 11:04:05
URL: http://gundergom.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hoppas hon piggar på sig snabbt och att allt gick bra med operationen. Kram jenny

2009-02-11 @ 11:06:45
URL: http://frusahlen.blogg.se/
Postat av: Eva

Aaaaaj...shit vilken tur du hade att foten ens fanns kvar, ser ut att göra jätteont verkligen..

Postat av: Anna, Leding

Hoppas allt gick bra med Cora tillslut. Du får tänka att nu kan det ju bara bli bättre :) Kram kram

2009-02-11 @ 15:08:24
Postat av: Camilla

Det är verkligen en jättehemsk historia med tassen och allt, men jag kan inte låta bli att fnissa ändå. Du är så rolig och nu efteråt så vet jag ju att allt gick bra med både hunden, jobbet och den sjuka hästen så då kan man väl kosta på sig att fnissa åt det hela. ;)

2009-02-11 @ 19:12:05
URL: http://toffersson.blogg.se/
Postat av: Märta

åååhhhhh, vad fasen säger man, hur sjukt invecklad kan en dag bli!!

Du borde ju bli krishanterare!! Förlåt för det sista bestyret men du kanske fick chansen att pusta ut en stund där i soffan!



men du, fick du nått snus???

2009-02-11 @ 20:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0