En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Nytt skede i livet igen?

Det verkar som att jag är på väg in i något nytt.

Nästa fredag gör jag min debut på universitetet. Ska läsa en kurs på Slu om hållbart skogsburk. Den är på distans och på halvfart. Känns spännande men lite otäckt. är lite orolig att jag inte ska fatta något och bara känna mig helt korkad. Lämna in fel uppgifter eller inga uppgifter alls hm.

Sen till det mer jobbiga. Den 11 feb ska Cora in på mental test. Så det innebär att hon åker ifrån oss. Det jobbiga i det hela är om hon inte blir uttagen till försvaret utan ska bara bli sällskaps hund. Var hamnar hon om hon inte följer med mig hem igen? Tänk om hon hamnar i en lägenhet i stockholm. Hon som är uppvuxen på dom fria vidderna kommer ju att bli galen. gah och jag med. Jag hoppas verkligen att hon får jobba åt försvaret. Det skulle vara en väldigt stor ära. Men det vet vi ju inte förrän den 11 feb.

Jag har dessutom kanske jobb på gång men det får ni veta om det blir något av. Historien bakom är att jag blev varslad från mitt nuvarande företag wf ren och skog hb av vår vd min älskade man. Han påstod att finans krisen även var nära vårt företag och därför tvingades han varsla en del i företaget. Och det blev jag. Så Obama där borta i USA nu får du fixa den här krisen så att jag kan fortsätta mitt dröm jobb.

Sen är det ju det här med politiken. Det är val i vår i sametinget och jag kandiderar för att ta mig in. Ska bli jätte spännande om det blir så. Jag får kämpa på med röstfisket hur man nu gör det? Men jag lovar att det här inte ska bli någon arena för politik. Ska bli intressant att se om jag klara att hålla det. Alla vet ju hur politiker blir efter dom blivit invalda.

Ja som ni ser händer det en del i mitt liv. Kanske inte världsomvälvande saker men än dock en del 

eller vad tror du?
Postat av: Camilla

Ska försöka ge en kommentar till varje händelse i ditt liv.

Vi börjar med sametinget....när jag tänker på en politiker är det inte dig jag tänker på i första hand men du har min röst (har nog inte rösträtt i sametinget men ändå).

Sen tar vi det där med VD:n. Vi måste nog plocka ner honom på jorden igen....vad tänkte han på....varsla en sådan tillgång....

Jag håller tummarna för Cora!!

Och då tillsist det där med studierna.

Skulle du känna dig alltför korkad och oduglig så är det bara att komma och hälsa på mig en stund så garanterar jag att du genast känner dig smartare.

2009-01-23 @ 11:41:20
URL: http://toffersson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du måste starta ett eget handelsbolag så kan din chef hyra in dig som konsult. Det är ju så poppis idag och säkert ger det mycket pengar , åtminstonde till dig ;)

2009-01-23 @ 18:40:25
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0