En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Gardvik

När vi är i Gardvik så finns det alltid tusen olika projekt att syselsätta sig med. En del roliga och andra rätt tråkiga. Den här gången var det lekstugan som skulle hissas. Grunden till lekstugan byggdes åt mamma sen renoverade hon den till oss när vi var små och nu var det dags för att lyfta upp den lite.




Möblerna beställde mamma hos en gubbe som bodde i Tegelträsk. Jag gillar själv mest den lilla soffan



Genny fick hjälpa till att dra rötter som vuxit upp under stugan



Dom verkar en aningens tveksamma till var det är bäst att lyfta



Jag var mer tveksam till om min rygg skulle hålla. Det gjorde den inte och ändå stog jag bara på spettet. 



En sida färdig



Alva väntade på att vi skulle bli klara så att dom skulle få leka igen



Resultatet blev bra. Stugan blev någolunda rak.

Andra projekt som genomfördes men som jag glömde att fota var trimmning av björkar och reino målade runt fönstren.

Sen var det dags för tärnamarknaden och dessutom skulle det bli dop. av Elis Vinka.

Men ....



Dopet blev till överrasknings bröllop i stället mellan föräldrarna Sophia och Jonny



Sen blev det dop i allafall



Brudparet och dopsbarnet bjöd på grill middag i gardvik nere vid sjön 



Dom hade så otroligt vackra kläder och Sophias bukett var en väldigt vacker klassisk rosbukett



Undra vad sophia tänker på



Brudgummen verkade väldigt nöjd.

Eftermiddagen drog vi "ungdommar"  Till tärnaby på dans. Vi stannade först till på Bed and brekfast och tog några öl och tyvärr en och annan shot



 det var enda bilden jag lyckades ta. Jag lovaratt jag var inte kry på Lördagmorgon. Antar att den där hade en hel del att göra med det.



Innan vi åkte från Gardvik han vi få besök av en liten hund som Alva blev överförtjust i. Det var tydligen en sån hund vi skulle ha påstod hon.

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0