En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Alltså det här med barn uppfostran

Det är verkligen inte lätt. Oftast slåss jag med det dåliga mamma samvetet att aldrig känna att man räcker till, att tålamodet tryter för fort och att man inte lyckas hålla nere rösten. Att jag inte är pedagogisk nog och att jag utsätter mina barn för ett konstigt liv utanför normen.Ja vem som helst kan få ångest av barnkalas, aktiviteter på kvällar och hämta ungarna i rätt tid.

Att dessutom vara mamma till studsvikens egen skrållan det kan få vems nerver att vika. Sånär jag nu kände att jag behöver stöd och hjälp för att överleva detta hittade jag en helt underbar bok. Det är Katerina Janouch bok BARNLIV. Det enda jag ångrar är att jag inte köpt den tidigare. Nu känns det lite lättare att överleva detta

Barnliv

"Jag har fått äran att ha hela livet fullt av barn. Jag är omgiven av barn som skriker och slåss. Barn som ska torkas i rumpan, och barn som hostar hela nätterna igenom. Barn som pussas med blöta snoriga näsor och barn som ger mig teckningar på trasiga papper med den största tillit. Barn som vägrar att äta och barn som ska bli rockstjärnor när de växer upp.

Livet är också fullt av hemläxor, matsäckar som ska packas, trasiga leksaksbilar som ska lagas. Fotbollsträning. Föräldramöten. Dagis. Tonårsvärlden.

Den här boken är till för dig som funderar på att skaffa barn, som är gravid, eller nybliven mamma. För dig som har små barn. Och för dig som har större barn, kanske till och med en tonåring. För dig som pusslar med livets alla bitar och ska klara av att fixa det i vår stressiga värld."

eller vad tror du?
Postat av: Annika

Alva och Lilly är dom finaste, snällaste och bästa barn jag träffat och det är din och Daniels förtjänst. Ha inte ångest, du ska vara stolt! Antar att jag kan låta partisk som faster, men jag tror inte att det är så, dom är helt enkelt underbara =)

2009-03-31 @ 19:30:03
Postat av: Elisabeth

Efter att ha haft 5 egna barn och ca 20 kanske 30 (då har jag inte dragit till)dagbarn genom årens lopp ( sen alla förskolebarn) så känner jag mig så ödmjuk och tycker att alla föräldrar jag mött gör sitt allra bästa på sitt eget sätt som är just det mest kärleksfulla och rätta för just de barn man är förälder till. Låter det krångligt? Nej, det är det inte. Njut av barnen även om det är jobbigt och pestigt ibland. Barnen är de bästa och ärligaste människorna man kan ha att göra med.

2009-03-31 @ 20:04:17
URL: http://lisaamting.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det är ju inte så lätt när man har barn som liknar Emil i Lönneberga....Vi har väl åtminstonde ett sånt exemplar var , du vet vilka jag menar =)))

2009-04-02 @ 13:46:08
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0