En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

bröllop,dop,jobb och plenum

Japp det är vad jag håller på med just nu därav den helt avsaknaden av inlägg här.

Helgen som varit har vi tillbringat i Norge på Kombinerat dop och bröllop- Det var min farbrot Per som gifte sig  med sin Tone-marie och samtidigt passade dom att döpa sin son Johan Nikolai.

Helgen var väldigt trevlig med många gamla bekanta , god mat och lite sömn.

Just nu är jag på extra plenum i Arvidsjaur. Det är en konstig känsla att vara här. Vi har ju just gått till val och får resultaten om en vecka. Nu sitter dom som varit invalda förra perioden och ska försöka ta beslut om ärenden som är bordlagda sen i vinter. jag kan säga att förrvirringen i mellan åt är total. Vissa vill inte ens ta beslut i frågor och ca 10 st har inte ens dykt upp. Några har svårt att veta om dom har mandat för det här eller inte. Och mitt i soppan sitter lilla jag. ja vad ska man säga. hoppas att det här går bra.

så i mellan dessa olika saker försöker jag att jobba. just nu är jag vikarie i köket på Björnaborg. jag trivs där men inte alls lika bra som i hemtjänsten. men det går bra förutom att min första dag som vikarie fick jag lov att åka och hämta Alva tidigare på dagis pga hjärnskakning och i går som var min andra dag lyckades jag försova mig. Så vi får väl se om dom vill ha kvar mig som vikarie

Jag hoppas kunna lägga ut lite bilder senare från dop och bröllop

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0