En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

En vanlig dag eller vad man nu ska säga




jag måste verkligen göra något åt mina frukost vanor. Men tyvärr är det här min favo frukost. Det brukar bli en macka till om jag ska lyxa till det. Jag försöker att äta gröt eller fil på morgonen men när jag inte orkar så blir det så här. Man måste ju få unna sig skit frukostar i bland





Sen ut i planteringen igen. Barnen hade packat med sig ordentligt med leksaker och utan kniv kan man ju inte vara i skogen



Sun kom ut med lunch idag. MMM thai till lunch ute i skogen är inte helt fel



Min nya arbets kompis heter något krångligt så jag kallar honom Jutt. Han kan bara thai så det är inte helt lätt att förklara plantering för honom men han verkar nöjd och glad och är väldigt duktig. Vi står och pratar våra egna språk och viftar med händerna för att få den andra att förstå. Måste se helt galet ut. Sen står han för underhållningen då han sjunger på thai medans han planterar.



Självklart är Genny på plats. Hon följer matte slaviskt av och an på hygget. Ibland kommer hon bärabde med vattenflaskan. Problemet är bara att få henne att ge den till mig och sen försöka se var hon lägger den när hon blir less. Skulle gärna vilja träna in ett komando så att hon kom med vattnet när jag vill och inte tvärtom.



I kväll var det fotbolls träning igen. Lilly är mäkta intreserad som vanligt att se normal ut på bild



Alva kämpar på. Helst vill hon sparka hårda och höga bollar. Tycker att det är ganska trist med fin lir.



Före

Och innan dagen var slut hann jag vara lite frisör på Neila. Jag kan bara en frisyr så nummera ser nästan alla röjare ut på samma sätt.



Efter

Neilas nya sommar frisyr

eller vad tror du?
Postat av: Eva

Men du!?! Hade inte du slutat med den där runda saken med lock????

2009-05-27 @ 07:30:00
Postat av: Evy

Åhhh, nej!! Varför ta bort allt hår för?? Han kunde ju ha pippilotter om han tyckte att det var ivägen!

2009-05-27 @ 22:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0