En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Halsfluss

Jag har haft turen att än en gång begåvats med sjukdom. Denna gången föll valet tydligen på halsfluss. Inte det mest roliga man kan ha men det ligger heltklart under magsjuka som är bland det värsta jag vet.

I går insåg jag att det nog inte hade tänkt ge sig utan läkar ingripande så jag beställde tid och åkte ner på vård centralen.

Inne hos läkaren:

Läkaren : -Gapa...hoppsan det var dom största halsmandlarna jag sett på länge

Jag : - gurggel glä 

Läkaren : -och så otroligt mycket vit beläggning det är på dom

Jag(efter att äntligen fått ut tungspateln ur käften) : -jaha det var ju inte bra antar jag

Läkaren: -ja oj vad stora dom var, det är bäst att ta prover men du har garanterat halsfluss. 

Jag: -ja det var ju bra att dom var stora eller??

Läkaren : -med så stora halsmandlar för står jag att det gör ont. gå till provtagningen nu och ..........

På provtagningen

Sköterskan: -gapa.. perfekt eller vad säger jag inte för dig men för mig som ska provet att du har stora halsmandlar.


Tillbaka till läkaren

Läkaren: -ja med dom där halsmandlarna så behöver vi inte fundera så mycket, du måste ha pencelin

Jag: -jaha tack eller vad man nu säger...





                                                

Så nu har man lite ny medicin att knapra

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0