En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Brännåker

Nu harhöstens jobb börjat. Vi började med maraton dagar i brännåker. Första dageb skiljde vi 13 timmar och nästa hann vi nog 15 timmar. Kroppen kändes rätt mör efter dom dagarna




Skiljning i brännåker




Kusin Mattias hade ett riktigt as till ren



Hornen sågas så att renen ska rymmas. Det är bara på han djuren vi sågar horn




Renarna på väg på lastbilen ner till vinter landet.



Jag blev lossare nere i vilhelmina eftersom min rygg inte klarar av särskilt mycket. Och då hade jag turen att få vara med kusin johan nikolai. Han hinner växa så mycket mellan gångerna jag träffar honom.




Ska lägga in lite mer skiljnings bilder senare.

Vill bara passa på att gratulera Johanna och Janne till en välskapt liten flicka. Nu längtar jag bara efter att få åka ner och pussa på henne.

eller vad tror du?
Postat av: Malin

ja, fy tusan... brännis höll nog att ta knäcken på oss allihopa tror jag. Man var inte så jäkla kaxig där kl. halv 2 på fredag natt... :)

2009-10-23 @ 17:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0