En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Funderingar kring Kittelfjäll

Jag var och gick här i Kittelfjäll i går. Snacka om att det har växt sen man  bodde här. Det känns både och. Det är kul att dalgången har en möjlighet att växa och att människor här har möjlighet att bo kvar och kanske få jobb.

Men jag tycker samtidigt att det inte känns som Kittelfjäll längre. Jag saknar den där känslan av hemma när jag kommer upp. Förut visste man vilka som bodde var och var dom kom från. Men nu har man ingen aning längre. Det bubblar upp den ena större villan efter den andra. För mig känns det tyvärr inte som hemma längre, jag skulle inte köpa ett hus eller bygga ett här längre. För det första så skulle vi inte ha råd eftersom priserna är för höga och sen skulle jag vägra att bosätta mig i ett jäkla bostads område här uppe. Vill jag ha grannar så kan jag flytta till en lägenhet i stan.

Men som sagt var så hoppas jag att människorna som bor här inte känner som jag utan vill vara kvar för det är dom som gör Kittelfjäll till det som det var en gång trots alla nyinflyttade och villa komplex.


eller vad tror du?
Postat av: Eva

Håller med dig om alla dessa villor som ploppar upp.

Inte är de vackra heller. Jag tycker att det verkar

som ett getto med allt runt hotellet och även på sluttningen hitom. Såg faktiskt två äldre hus, tippar på mitten/slutet av 1800-talet på ett och slutet på 1800 början av 1900-talet på det andra som jag kan tänka mig själv ägare av men resten får vara för mig. Då är jag inte uppväxt där och har den känslan, då förstår jag hur du känner det.

2009-10-25 @ 10:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0