En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Älgjakt i Fjället



Så äntligen var jag här. Jag har fått 3 dagar att disponera som jag vill helt ensam. Självklart bar det i väg upp till fjälls och få jaga. Man kan ju tycka att jag borde valt spa eller shopping men nu är ju inte jag en sån människa utan hellre några dagars jakt får mig att bli en ny maka , mor och vän.



Total lycka. Detta slår vad som helst. Få ströva fritt med hundarna framför mig och bössan på ryggen. Att bara kunna samla tankarna och själv bestämma vart jag ska bege mig och hur länge jag vill vara ute det är semester det.



Jag tog med mig pappas hund också. Han brukar vara min trogna följeslagare på mina fjäll jakter.



Tjalm börjar komma till åren men än är det fart i honom.



Jag satt mig ner och funderade hur jag skulle gå och då kom tjalm och satt sig med mig. Kändes som att vi la upp en plan tillsammans. Kanske åt det där hållet och sen neråt



Eller så går vi neråt först och sen upp igen



jag kollar åt det här hållet så kan du ju gå dit du vill tyckte Tjalm.



Fika paus vid tvåbäcka.



Jag är så glad nunär jag varit uppe till fjälls. Jag inser hur viktigt det är för mig att få vara här uppe. Jag mår konstigt nog aldrig dåligt när jag är här. det är som att ångesten släpper och jag får vara mig själv här. Här finns det människor med samma värderinga som jag har. Jag känner att jag passar in här. Nog för att jag trivs i studsviken men det är ändå här det är hemma. jag skulle inte vilja vara utan att kunna flytta mellan skog och fjäll men helst skulls jag vilja att det blev mer tid i fjället än skogen.

eller vad tror du?
Postat av: Elisabeth

Så härligt att du fick de här dagarna..

2009-09-27 @ 22:03:43
URL: http://lisaamting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0