En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Renskogen med barn och hund

Åh vad jag har längtat att ta mig ut. Jag är verkligen beroende av att få vara ute med renarna. Allt blir så mycket enklare bara man tagit sig ut en sväng. I eftermiddag tog vi hundar och ungar med oss och skulle flytta en liten bit resultatet blev väl inte så bra men jag fick ju komma ut i allafall.



Man måste vara tyst när man väntar på renarna





Barnen gjorde ett eget fort att gömma sig i när renarna skulle komma




Det var premiär för Valla i renskogen i dag





Jag gillar inte hundpussar





Det blev ganska mörkt innan vi var klar. Tur att Arne kom förbi så att vi kunde skicka ungarna till Studsviken. tur man har grannar som ställer upp när det krisar.



Valla var ganska slut på också.



En av kalvarna tröttnade så den fick jag åka och hämta med bilen sen. Nu vilar den upp sig här hemma med mat, lugn och ro.

eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Schysst med lite skjuts för kalven !!

2010-04-08 @ 07:31:00
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0