En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Jag vann en liten skrivar tävling på Facebook

Jag har vunnit något igen.

Jag är med i Giron Sámi Teáhter gruppen på Facebook. Och en dag fanns den här uppmaningen

Utfordring til gruppas medlemmer: Skriv en dikt der første rad begynner med SÄLLAN (sjelden) og der siste rad begynner med ALDRIG...Publisér diktet her senest om 24 timer. Og til oss som leser diktene; det er bare lov å kommentere for å bygge opp skribenten. Den første som publiserer her, utloves en overraskelse! Ja, e...n positiv, en. Så, klar ferdig tenk-skriv-la oss lese!

Så jag började skriva och det här blev resultatet:

Sällan har väl en morgon varit så klar och tyst som just den morgonen du försvann.
Att vakna av att en lugn sänkt sig över mig, att känna en närhet som inte syns.
Att titta ut och se morgonen gry utan att veta att denna dag är dagen du inte trodde du skulle uppleva.
Att få somna om med ett lugn.
Aldrig trodde jag att det var morgonen du försvann


eller vad tror du?
Postat av: kusin josefin

så fin!

KRAM

2010-02-12 @ 14:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0