En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Genny och hennes valpar



När jag lämnade Ellie passade jag på att hälsa på Genny.



Ett väldigt kärt återseende







Naturligtvis fick jag gosa med hennes valpar



Dom var riktiga tjockisar



Det är inte lätt att fota valpar





och vilddjur





Genny ville helst följa med mig hem



Det var väldigt många söta valpar där



Valparna behöver fodervärdar, så vill ni göra en insats så finns möjligheten



Då fårni ha valpen hos er tills den är ca 15 månader då den ska in på mentaltest. Går den vidare får den vara i Märsta på test i ca 30 dagar. Går den vidare där utbildas den inom försvaret till allt från bevaknings hund till minröjare. Riktigt bra tikar går vidare som avelstikar. Man kan även bli fodervärd till en sån tik.


Klarar den inte testerna finns möjligheten att köpa lös hunden, vill man inte det går den vidare till andra som är intresserade. ca 25% av valparna går vidare



På väg hem var jag förbi ramona och Martin i köpmanholmen. Och fick med mig en ny hund. Hon heter Valla och ska få bo här ett tag och prova på lite renvallning



Valla är en australian shepherd

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0