En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Kajsa till häst



kajsa och jag passade på att ta en skritt tur med hästarna i dag



kajsa fick ta Margot som är den lugna nu för tiden. Hon har fått stå och vila en längre tid. Men idag var hon lugn och ganska mjuk. Jag har hållit på med att ge henne massage och stretching och det verkar faktiskt ge resultat. Hon längde stegen under turen och sänkte huvudet. Såg faktiskt ganska avslappnad ut för att vara henne. Hon ömmade inte alls lika mycket i musklerna när jag masserade henne efteråt. Hon till och med lutade sig mot mig och tyckte att det var ganska behagligt



liva har fått börja följa med på ridturerna. Det är skönt när hon springer och skrämmer upp fåglar och annat skogs väsen före oss så slipper man bli överraskad på hästryggen när hästen studsar till. Om jag vänder tidigare än hon tänkt sig springer hon framför oss och ståndar tills vi vänt eller halvt ridit över henne. Ville är lite irriterande när man har en hund med sig. han har lite för mycket "cowsense" i sig och vill gärna valla hunden. Är man inte helt med kan man hamna rätt ut i skogen när han ska följa efter hunden





Ville har kommit in i en period av testning. Han testar allt och alla om olika ofog funkar så därför är det bäst om jag rider och hanterar honom. Jag har behövt bli mycket tydligare med att det är jag som bestämmer och att vi ska göra som jag säger. Men när jag satt gränsen accepterar han det på en gång. Men han har lite kort minne så han försöker igen om en liten stund. I dag har han lärt sig att öppna dörren in till porten i ladugården. Jag har en hö bal där som dom får av när dom står inne. Tydligen är den mycket godare än den som står ute. Så nu har jag fåt barikadera dörren för inbrytar kungen




eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0