En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Sushi

I kväll har vi haft pysselv verkstad med japanskt tema här i studsviken. kajsas kille Andreas har försökt att lära mig att götar sushi. Det gick väl så där. Jag är redan sushi frälst, men den här sushin var det godaste har ätit någonsin.



Vi började med riset som i säg var en hel vetenskap, det är tydligen det som i grunden heter Sushi. Sen började vi med det lätta nämligen rullarna.



Det var ett jäkla knåpande med riset. det ville liksom inte helt gå med på det jag hade tänkt



Sen ska allt helst ha samma tjocklek, det var det enkla



Ris kuddarna var inte helt lätta att fixa heller






Men sen började allt ta form.



Det blev väldigt vackert



och gott



Jonny och josefin kom förbi och fick smaka sushi för första gången. Dom tyvkte också att det var gott. Så nu ska jag och jossan försöka ta en sushi kväll i Movattnet

eller vad tror du?
Postat av: Jossan

JAAA de måste vi, jag och Jonny blev ju helt frälst! Vill redan ha mera! Mums! Får väl se om vi lyckas lika bra haha ;-)

2010-01-24 @ 10:09:47
URL: http://lillafamiljenimovattnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0