En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Att övervinna sina rädslor

Har ni tänkt på vad många saker som vi inte gör bara för att vi är rädda.

Jag kan helt klart erkänna att jag är rädd för många saker. Men jag har bestämt mig för att möta mina rädslor och övervinna dessa.

Det kan ju låta lätt att bara bestämma sig för att inte vara rädd. Men man måste ju verkligen leva upp till bevis.

Det här med rädslor har jag fått vara med om att få förklarat för mig på en utbildning med Kjell Woll.

Att verkligen förstå att rädslan styr oss och gör att vi kanske inte lever vårt liv fullt ut är en process som gör ont och är svår. Men man kommer ut som en hel människa på andra sidan bara man vågar att se på sig själv.

Jag kan berätta att i går gick jag rätt in i min rädsla nämligen att sitt som ordförande och leda plenums mötet. Ja det var otäckt och läskigt. Men jag ställde mig själv mot väggen och tittade på mig. Jag konstaterade att det jag var mest rädd var att göra bort mig.

När alla negativa tankar kommer det är då det är viktigt att ta tag i rädslan och plocka sönder den och se den verkliga rädslan. Jag tar tag i den och tar den på allvar och jobbar utifrån detta.

I mitt fall var det att verkligen försäkramig om att jag var påläst och att jag lät det ta lite tid och frågade min kollega om råd. på det viset klarade jag av det.

Jag kan helt klart erkänna att jag var helt slut efteråt.

Men jäklar vilken boost för mitt självförtroende och självkänsla att klara av det.

Jag är stolt över mig själv.

Det ska ni alla känna inför er själva. 





 

eller vad tror du?
Postat av: Lina

Heja Maggie!



Det gjorde du allt bra!

Och tänk vad man växer efter att man fixat en sån grej.

2010-10-27 @ 19:41:08
URL: http://linamariasofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0