En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Äntligen

Äntligen äntligen.

Efter 5år har jag äntligen fått ett svar från sjukvården.

Något som jag själv har känt på mig på och tagit reda på genom privatsjukvård

Jag har äntligen fått hjälp från den allmäna sjukvården med min Hypotyreos.

Idag ringde läkaren och talade om att han inte alls kunde förstå varför de inte gett mig Levaxin tidigare och varför när jag fått levaxin de sänkt dosen.

Så nu behöver jag inte längre bråka, kämpa och betala dyr privatvård. Nu får jag all hjälp genom Landstinget.

Det är så många känslor som bubblar i mig. Jag är självklart jätte glad. Men samtidigt förbannad och ledsen för att jag gått så länge utan att blivid trodd och fått hjälp. Jag har tappat så mycket tid på grund av detta.

Jag har slitit med mig själv, tvivlat på mitt eget förstånd. Varit rädd när jag varit som sjukast. Jag har varit ledsen över läkares och andra människors misstroende mot mig och min sjukdom. Jag har fått höra att jag varit lat och slö som sover mycket, som gått upp mycket i vikt, varit deprimerad. Jag har haft sämre minne och varit ledsen över att glömma minsta små sak 

Sen min dos drogs ner i december har jag allt mer dalat ner i en depression. Jag har mått fruktansvärt dåligt med ångest som jagat mig, slitit i mig. Jag har känt en tröstlöshet inför framtiden över att behöva må så här. Jag har inte orkat umgås med människor eftersom det tagit alltför mycket energi.

Men NU

Känns allt mycket ljusare, jag vet varför jag mår som jag mår. Jag har det inskrivet och dokumenterat i min journal och mina mediciner kommer inte att sänkas hur som helst utan jag kommer att få hjälp.

Så här glad som jag blev över samtalet med läkaren är det otroligt länge sedan jag kände mig

Jag förstår ju att allt inte kommer att vända med en klackspark. men det kommer att bli väldigt mycket lättare.





eller vad tror du?
Postat av: Emzon

Men hur tusan lyckades du med det här???

Det verkar ju vara en omöjlighet i svensk sjukvård!!!

2011-04-05 @ 22:06:05
URL: http://emzonsy.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej på dig!



Hittade åt din blogg av en slump då jag googlade efter hypotyreos! Oj, vad jag känner igen mig i din berättelse däer du beskriver dina första symtom på sjukdomen! Är glad att läsa att du nu äntligen verkar fått hjälp! Har varit med om liknande historia & haft en otrolig kämpig tid innan jag äntligen lyckades få hjälp av en privat läkare nu i juli i år! Känner mig redan mycket bättre, men antar att jag har en lång resa kvar ändå! Kontakta mig gärna på min e-post ifall du känner för det! Själv kan jag inte låta bli att tänka på alla stackare därute som - liksom vi - går omkring obehandlade, nonschaleras av vården & åker på diverse olika slaskdiagnoser! Har fler än en gång tänkt att man skulle försöka få massmedia att belysa detta lågprioriterade ämne - det är dags att läkarna börjar få upp ögonen & inse hur många som får hjälp för denna prroblematik - och att det inte alltid behöver visa sig i blodproven att ngt är galet! Man kan vara sjuk ändå & det antar jag att både du & jag är/varit levande bevis på! Ha'd bäst & sköt om dig fortsättningsvis! Kram & Lycka till!

/ Annica från Foppaland

2011-10-28 @ 19:00:06
Postat av: lillan

Bra kämpat! Mejla mej så har jag lite tips på kunnig info.

2012-03-17 @ 15:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0