En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Få se nu...

Jag tror faktiskt att jag har läget under kontroll

- köttet rökt, ganska osalt men det är ju rökt i varje fall
- Skolarbetet inlämnat, kanske inte mvg nivå men inne i varje fall
- Huset i någolunda skick, lite dammtussar är bevis på att någon haft något roligare att göra
- Tvättkorgen under kontroll, det vill säga att man tar sig in i badrummet utan att behöva kliva över tvättberget
- Hästarna har hö, antagligen för mycket för så tjocka hästar men de rymmer ju inte pga för lite mat
- Alla jobbtider under kontroll, almanackan borta men tiderna är i varje fall inskrivna
- Ungarna har rätt sorts kläder för rätt årstid, inte helt rätt storlekar men ändå för rätt årstid
- Massor av mat lagad, och ganska uppäten
- Alla hundar hemma, ja i varje fall inom bya gränsen
- mannen visseligen trött men mätt och någolunda ren
- bilen tankad, fortfarande med vinterdäck men det vet väl alla att vinterdäck slits mindre på våren
- Bröd och bullar bakat, av Anna-sara men jag vet ju var nyckeln är när jag passerar förbi där

Men hallå vad kan nu gå fel. Jag är redo för vårflyttning. Så snälla nu börjar vi medans det är någolunda ordnat kaos hos familjen Wiklund/fjellström


eller vad tror du?
Postat av: Lovisa

Å herregud jag blir alldeles snurrig av att bara läsa det där hahaha !!

2011-04-17 @ 17:02:29
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0