En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Men snälla snälla skogsbolag.....

Varför kan ni inte hugga stubbarna lägre, man kör ju fan halvt i hjäl sig. Funderar på att anmäla er för arbetsplatsverket eller vad det nu heter.

Varför?

Jo för att ni gör renskötarnas arbetsplats helt jävla livsfarlig. Stubbar ska huggas nere vid marken och det gäller även klipparen efter vägen. För han gör det då riktigt livsfarligt med massor av halvlånga stubbar precis vid dikeskanten.
Fatta där kommer en stressad renskötare körande och ska dyka upp på vägen och vad händer.
Pall stopp och över styret med lite otur en oönskad flygvärd. Sen kan ni ju försöka få lös skoter eländet som kilat fast i högstubben. Inte nog med det så måste renskötaren sen ägna kvällen åt att laga skotern. Ni tjänar mycket pengar för oss kostar era inkomster en massa pengar.

Så snälla inga högstubbar

När jag liks är igång så bränn ner contortan.

Om ni funderar varför, är jag den första att erbjuda en liten guidad tur igenom er helvetes skog.

Om man ens kommer in så är det fan inte säkert att man kommer ut. Och kommer man ut så är allt som inte är fastsytt på kroppen kvar där inne, jag kan säga att man vänder inte om och hämtar det igen.


eller vad tror du?
Postat av: Emzon

Hi hi... låter jobbigt det där.

Men jag tror faktiskt att de är skylldiga att lämmna stubbar enligt nåt verk och nån lag om jag inte mins fel. Pappa gick en himla massa kurser om stubbar och deras lagar när jag var liten. helt sjukt =0)

2011-04-18 @ 22:46:52
URL: http://emzonsy.blogg.se/
Postat av: Maria Söderlund

Haha, jag hatar också contortan, är som att köra i ett grönt dis. Whoff var hela renskocken försvunnen och får väldigt svårt att orientera mig i den där gröna dimman.

2012-11-22 @ 00:38:36
URL: http://lervikshustrun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0