En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Avslutnings anförande

Här kommer mitt avslutningsanförande i plenum :


För mig är plenum i Sundsvall lite speciellt.När sametinget var här 2008 var det nämligen  första gången jag gick upp i talarstolen i plenum. Och nu får jag för första gången avsluta ett plenum just här i Sundsvall.

Dessa dagar har varit mycket intressanta till trots av att debatterna ibland genomsyrats av olika viljor och olika framtids visioner. Men trots meningskiljaktigheter så finns det som jag ser det, ändå en liten vilja bland sametingets ledamöter att samarbeta och komma fram till gemensamma lösningar.  Det är politik. Det ska vara högt i taket, det skall vara dynamik i det samepolitiska arbetet, det leder till att vi gemensamt kan flytta fram våra positioner.

Min förhoppning är att sametingsledamöterna efter avslutat plenum i Sundsvall åker hem med den känslan att vårt uppdrag som sametingspolitiker, valda av folket är viktigt och att det arbete vi gör, de beslut vi tar utgör skillnad på både kort och lång sikt för de samiska folkets framtid.

Jag vill tacka kanslipersonalen för ert tålamod med oss politiker och ett stort  tack till tolkarna för väl utfört arbete under dessa dagar. Till sist vill vi från presidiet tacka alla sametingsledamöter för dessa plenumsdagar och önskar er alla en fin hemresa. Ha det gott så ses nästa gång i maj i Vålådalen till nya spännande förhandlingar.

Härmed förklarar jag det 55 plenumet i avslutat



eller vad tror du?
Postat av: Martin

Cooolt! Bra tal!

2011-02-24 @ 19:32:58
Postat av: Emzon

Jahaja... ööö jobbigt me politik.

Skickar ett litet lördags utflyktstips oxå

Hantverksmässan på folkan i morrn mellan 11 och 17

det finns även lunchpajer och go fika för den som är sugen =0)Kram

2011-02-25 @ 17:33:06
URL: http://emzonsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0