En renskötar hustrus vardag En renskötar hustrus vardag -

Ja ja ja....

Har inte ni som jag köpt eller fått någon ny pryl. Ni vet en teknisk sak och det första ni gjort är att slängt instruktionsboken och gett er in med humöret högt i teknik djungel.

Ja jag er änner jag är en typisk sån människa när det gäller allt från ikea hyllor till telefoner.

" Va fan det är klart att jag fixa det här hur svårt kan det vara egentligen"

det är liksom mitt mantra.

Genom åren har det därför passerat en hel del mer eller mindre lyckade projekt som jag gett mig in i.

En av de dummaste sakerna jag gav mig in i var när jag försökte laga min video själv. Karro var väldigt tveksam när jag drog fram min lilla verktygslåda som jag hade inhandlat till min ännu mindre kso låda till lägenhet i umeå. Men glad i hågen uttalade jag de magiska orden

- mäh hur svårt kan det vara

Hallå om det små taiwaneserna kan sätta ihop skiten borde jag väl kunna fixa det lika lätt. Tyckta jag och började skruva upp eländet. Väl inne i själva hjärtat började jag inse att det kanske var lite svårt men jag skruvade lite här och drog lite där. Och för att vara riktigt säker så hämtade jag lite matolja och smörjde upp videon där jag tyckte att det verkade behövas.

Behöver jag tala om att det inte blev särskilt lyckat. Speciellt eftersom det första videobandet jag stoppade in var filmen vi hyrde. Hm

videon började gnaga igång och låta halv trasig sen sa det bara poff så slockna skiten och video bandet var för evigt förlorat och så även 200 kr till videobutiken.

Varför jag kom in på detta ämne är helt enkelt för att jag skaffat mig en ny telefon som jag naturligtvis inte läst någon instruktionsbok till. Detta har hittils lett till att jag lyckats med att radera i stort sett alla mina kontakter, att medelanden skickas till fel människor och att telefon eländet kopplar ner sig i tid och otid när jag pratar i den.

ja jag vet att ni tycker att jag borde ha förstått att om telefonen frågar om jag verkligen vill radera detta skulle tryckt nej. Men till saken hör även att det ibland blir lite kortslutning när jag känner att det blir fel och kan då få lite panik och trycka på fel knapp

Så nu är jag nästan rädd för min telefon varje gång den piper är jag övertygad om att den håller på med något fuffens och sabbar något. ja jag kan erkänna den har tagit över makten och jag inte riktigt kommit underfull med hur jag ska få tillbaka den. Antar att spöa en 5000 kronors telefon är en dum idè men jag har fan lust till det.

Så om jag inte ringer till er så vet ni att telefonen bestämt sig för att idag skall det inte ringas något

Ja jag kan erkänna att jag är envis och kanske bör tänka om med det där om instruktionsböcker. Men inte än kanske när jag blir äldre

eller vad tror du?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0